lördag 14 mars 2009

In der nacht

Woho jag är uppe. Mer eller mindre utsövd. Tror jag somnade fem...? Sex...? Hade i alla fall en helt grym kväll! Började med god middag hos Madde. Trevligt sällskap. Och vid 23-tiden drog vi till Kaufleuten där den beryktade festen "ü-178cm"-festen skulle vara. HERREGUD. Vi stod i kön i kanske två minuter (sen när bildades den kön!?) och efter att ha kommit fram till att klientelet var under medel på snygghetsskalan så hoppade vi ur kön. Dessutom - jag kände mig KORT!!! HAHA. Jag hade visserligen ballerinaskor på mig... men ändå... vilket jag ångrade under kvällen såklart. Men jag kunde dansa skönt i alla fall.

Så vi delade upp oss i två taxis (7 pers) och drog till en grym klubb "Indochine". Inträdet var 30CHF (30*7.6=dyrt) och garderoben (det roliga var ju att garderobsgrejen var obligatorisk så dom kunde ju lika gärna lagt på det direkt på inträdet men icke, rätt ska va rätt) kostade 4 frassar. Jikes. Men Markus sprang först in och kikade läget - var det värt det? Och han kom tillbaka och såg väldigt nöjd ut så alla pungade ut (mer eller mindre glatt) inträdet...

Grymt ställe. Fräschaste jag har varit på här i zürich, snygg inredning, bra musik (åtminstone igår då), assnygga toaletter (jag skulle kunna bosatt mig där) som var fräscha upp till tänderna, en egen v.i.p-avdelning på hela nedervåningen (helt ärligt, hur många sitter i v.i.p?) som jag fick (HAHAHA) en privat visning av en vakt! Okej, det där lät ju inte okej, men det var inte så som ni tänker, snuskar.

Och dansgolvet var lite torrt i början men vi drog igång det såklart... Jag hade en helt fantastisk kväll i alla fall...!!!

Inga kommentarer: