torsdag 26 mars 2009

Grundlurad!

Jag kom hem ifrån stan idag med en Lush-påse. Ni vet affären som säljer massa olika sorters tvålar, skrubbar, ansiktssaker osv. Jag gick in för att hitta en present till Astrid som fyller år. Och så får jag naturligtvis det bästa biträdet - en supertrevlig tjej som provade massa saker på mig, krämer, skrubbar, skrubbar med mjukgörande effekt, badbomber - hon visade helt enkelt allt. Fasen. Jag var hooked vid första handmassagen. Det här kommer sluta illa tänkte jag och fnissade som en skolflicka. Det slutade på 32CHF (32*7.5, räkna ut det själv). Och då köpte jag en present till mig själv också för 22 CHF. Ajajaj, tur att jag har fått lön precis. Och så har jag haft en helvetes dag, hon prickade verkligen in rätt tillfälle.

Fast hon såg det väl direkt när jag kom in, ett lätt byte. Vilsen, inga tyskakunskaper, blond, svensk, medelmåttig, deppig, köpglad. Så det blev en klump som var som en bodylotion som man kunde massera med (hon provade den på min hand och jag kunde ha köpt upp mig på ett lager direkt) till Astrid och till mig blev det en klump att ha i duschen, med skrubbeffekt och något fett i så huden blev alldeles mjuk efteråt...

Virrvirr. Lite tvål för så mycket pengar är väl inte direkt vad jag behövde lägga pengar på just nu. Men ibland får man väl unna sig eller?

Hon kunde fan alla tricken. Så fort jag kom in i affären haffade hon mig. Jag började med att stamma fram att "No, I'm just looking". Så undrade hon om jag kunde sortimentet - eh nej. Så då fick jag en rundtur och några handmassager och doftprovningar senare så kunde jag inte stå emot. Att hon var urtrevlig gjorde ju inte saken bättre. Hon skulle man kunnat kalla häxa för sisådär 200 år sen. 

Nää, kanske man skulle ta sig en dusch då, med den nya skrubbklumpen med fett i som gör kroppen mjuk (min hand som hon provade på är fortfarande jättemjuk o go).

Inga kommentarer: