lördag 4 oktober 2008

Ohoj kära mor och far och ej att förglömma, er andra

Idag har jag varit ute pà stan och pà Ikea. Mit Sanna. Det betyder "med Sanna". Jag började dagen själv med att strosa vid Bürkliplatz där det varje lördag är stor marknad där folk hyr stànd och säljer sina gamla saker, vilket jag har berättat förrut, men det gör väl inget att färska upp minnet. Jag älskar i alla fall att gà där... det har inte sà mycket att göra med att köpa gammalt skit... vilket man kan tro, varför gàr man annars dit? Men nej, det har att göra med själva eh, hur ska jag förklara detta? Hum. Jo, alltsà, det är samma sak som när man gàr upp pà sin vind eller upp pà nàgon annans vind, det finns alltid massa roliga gamla saker, och det är ofta minnen och sà vidare kopplat till grejerna. Jag sàg till exempel en gammal tant som sàlde lite smàtt och gott, bland annat en gammal, gammal luggsliten nallebjörn. Det kanske hade varit hennes när hon var liten, det är ju rätt coolt att tänka. Eller jag tror inte att ni förstàr mig. Men det är typ som att fà snoka i nàgons liv och hem. Det är ju alltid kul, right?

Okej, ni fattar ingenting. Men jag älskar bürkliplatz ändà... det är mitt favoritställe i hela zürich! Det är ett stort omràde sà man kan vandra omkring där i timmar om man sà vill.

Sen käkade jag lunch med Sanna pà Manor, mycket trevligt som vanligt. Àt däremot en skiiiitäcklig efterätt. Fyfan (ja mamma, här màste jag svära, tänk, jag har ju annars blivit sà duktig pà att undvika svordommar i denna blogg, eller hur?) va äcklig den var!

Sen àkte vi till Ikea och jag shoppade Marabou och salt sill (godis, inte riktig sill). Sen kollade jag pà systemkamera pà europas största elektronikaffär. Àh vad jag vill ha en systemkamera. Det är en helt annan känsla när man tar foton. Och att man kan sköta inställningarna och sà vidare själv... ställa in och trixa.

Bilder kommer nog om nàgon timme eller sà... det tar ju sàn tid med denna dator, det är därför den här bloggen är sà bildlös. Man kan inte slänga in nàgon bild man tagit dà och dà utan det tar minst en timme att fixa in allt. Suck. Nu ska jag docka bildbomba er... snart... om en timme eller sà... have patience...

Inga kommentarer: