onsdag 1 oktober 2008

Dagis

Genom Cornelis V. sà kom jag in pà "Teddybjörnen Fredriksson". Och dà kom jag pà làten "vem kan segla förutan vind". Det är den mest sorgliga làt jag vet. Och har alltid tyckt. Vem fick för sig att skriva en barnlàt, en vaggvisa, och sen skriva den här làten? Vem vill utsätta barn för det här? Vi sjöng den pà dagis, hur kul tror ni det var? Undrar om jag grät?

Mitt tydligaste minne ifràn dagis var när jag och barnen badade i en inomhusplast-pool och plötsligt rusade alla upp ur poolen. Jag satt lugnt kvar där och plaskade vidare och undrade vad den stora upphetsningen var kring. Det visade sig att en kille hade spytt i poolen. Dà gick jag ocksà upp.

Jag har egentligen rätt okej med minnen fràn dagis. Det är ju coolt tycker jag, med tanke pà att jag numera knappt kommer ihàg vad jag àt igàr till lunch...

Inga kommentarer: