lördag 6 september 2008

Lördag

Godkväll pà er. Är sà fruktansvärt trött sà det blir ett kort inlägg. Mailen jag har svarat pà ikväll blev heller inte sà värst lànga eller sà värst uppiggande. Sorry.

Idag hade jag min första lediga helt ensamma dag. Började i gamla stan här i Zürich. Tittade i smà butiker och gick runt och mös. Sen sà gick jag till en loppmarknad som hàlls varje lördag vid Brückliplatz (kmr ej ihàg om det var sà det hette)... massa människor säljer saker de inte vill ha (bl.a LV och en Chanel-väska spottade jag). Det var mysigt att flanera runt där, men sà började det att smàdroppa lite och folk började plocka ihop sina saker... synd, men jag fàr kika lite mer nästa lördag. Efter loppisen gick jag runt lite och kom till Bahnhofstrasse (gatan med alla, verkligen alla, butiker) och suktade efter chanel och sà vidare. En tant vandrade in pà Cartier precis som om det vore vardagsmat... själv tittar man skrämt pà vakten och slinker sen in pà h&m som ligger bredvid. Hittade förresten... eh... alltsà mamma... ett par skor... men de var jättesöta och du kommer verkligen gilla dom, dessutom hade jag inte med mig nàgra klackskor och de här blir perfekta i höst. Billiga var dom ocksà och i skinn... I think. Har hittat en lite favoritskoaffär, med bra priser och skor i skinn! Dessutom, vem àker till Zürich utan klackskor? Seriöst...? Ingen, ingen. Bara jag. Men jag màste ju anpassa mig till mitt samhälle eller hur?

Sen suktade jag lite efter chockladaffärerna (alla kommer fà choklad av mig i julklapp ;D)... "luxemburgli" eller vad de kallas är väääärldens godaste go'bit, ni màste smaka, helt sinnesjukt goda. Fàr ta och köpa hem lite till jul, dock är det dyyyyrt.

Köpte inte mycket mer idag. Imorgon är det söndag och affärerna är stängda. Ska gà pà "Konsthaus" dà, alltsà konstmusèet... ska tydligen ha konst i världsklass. Sen kanske jag slinker in i enda gallerian som har öppet... kanske. Eller bara slappar för mig själv, funkar det med. Känner mig sà fruktansvärt intellektuell när jag gàr pà museum...

Förresten sà behöver jag inte köpa nàgon klocka, fick en prima av A. idag... behövde bara byta batteri, men det var det värt! Nu har jag en finfin klocka sà jag kan hàlla reda pà barnens tider.

Ja? Vad mer? Tror det inte var nàgot mer... orkar i alla fall inte skriva mera. Lev pà det här ett tag till... fàr se om jag hör av mig i morgon. Pusspuss godnatt

1 kommentar:

Anonym sa...

Spännade att besöka Konsthaus, hoppas besöket blir/var givande!