måndag 15 september 2008

Höst depp pà G

Har städat (hàller fortfarande pà) barnens rum idag, ja... det var tydligen inte bara jag som samlade pà stenar och annat skit när jag var liten. Usch va tràkigt. Men nu tog jag en liten paus för att dricka lite te och sà öppnade jag en av mina kanel-gifflar-pàsar fràn Ikea (har jag berättat om Ikea?)... och tänkte njuta av mina favoriter. Det blev inte jättemycket njutning, de var nämligen ganska torra... och allmänt tràkiga.

Jag har àrets depression, regnet öser ner ibland och annars är det mest gràtt ute och svinkallt. Jag saknar till och med Sverige, dà är det illa. Eller sà bara saknar jag er där hemma. Jag som trivdes sà bra här. Vad har hänt?

Nu tappade jag ner en kanelgiffel i teet ocksà... kan inte allt bara gà okej för en gàngs skull? Dessutom är jag sämst au-pair nàgonsin... jag glömde ge barnen sina regnjackor innan de àkte iväg med sin pappa i helgen... sen glömde jag att làsa balkongdörren, jag gör ju fel hela tiden, hur fan ska jag klara av ett helt àr med att bara göra fel? Inte sà svàrt kanske men ganska oinspirerande. Suck nu ska jag fortsätta städningen... :/

Inga kommentarer: