söndag 21 september 2008

But you don't really care for music, do you?



Sitter här i min lilla "lägenhet" och väntar pà att nàgon intressant person ska dyka upp pà skype, typ mamma. Men det kanske inte vore nàgon bra idé. Jag känner mig lite ömtàlig just nu, tror det beror pà förkylningen, jag brukar ju inte vara den som är den, H-A-H-A... vet inte om jag skulle klara första samtalet med mamma sen jag kom hit... inte just nu. Kanske bättre om vi väntar tills ni kommer ner? Där i oktober... haha... eller? Fàr väl se...

Men man ska tydligen växa av det här säger folk. Mànga säger det, statistiken visar säkerligen ocksà pà det och jag känner själv att det gör jag nog, växer alltsà. Och det är skönt att sakna. Faktiskt. Jag tycker om att längta. Känns som julafton varje dag för mig alltsà. Och pà tal om jul. Gud vad jag längtar. Jag längtar efter min familj... och vännerna sàklart. Om ni ens är hemma vid jul? I alla fall, att växa. Undrar hur det känns när man har växt efter det här? Undrar hur jag tänker tillbaka pà min vistelse? Undrar vad jag kommer att vara med om?

Jag känner mig redan som en riktig Zürich-bo. Eh, förrutom att jag inte förstàr sà mycket av spràket förstàs, men det kommer väl. Men jag börjar känna igen mig och jag kan àka spàrvagn utan problem. Jag har blivit med hund ocksà, äntligen! Inte för att hon är min, men det känns bra ändà... bra träning för framtida hundar? Eller hund àtminstone... känns bra att ha nàgon som tycker om mig här. Fast det màste hon väl göra, det är ju jag som ska gà ut med henne. Sàklart hon màste fjäska lite. Och slicka mina fötter, haha, ja det gör hon. I ansiktet fàr hon inte (juw, hon slickar sig själv you-know-where!!) sà dà tar hon väl det näst bästa, fötterna.

Om ni känner för att gràta sönder era ögon, bara mà sämst, lyssna pà làten och bara tyck synd om er... funderar själv pà att göra detta. Eller kanske sova bara? Mmm... blir nog sova, màste ju upp tidigt imorgon igen.

Ny vecka, nya tag! (Oj vad käckt det blev nu... usch, inte min stil... tror jag gàr tillbaka till min sarkastiska och lite nedstämda stil nu...)

Godnattpuss pà er som jag känner... er andra, whatever...

Inga kommentarer: