torsdag 21 augusti 2008

Vilken dag!

(eller "Welche tag!" som jag i framtiden kommer säga, dock är översättningen ganska tvivelaktig).

Det kommer nog bli kul att lära sig tyska, kollade nämligen upp en internetsida där man kunde översätta svenska till tyska, hade väldigt kul ett tag. "Die Katze" betyder tydligen "en katt" om jag inte har fel... die betyder ju visserligen dö på engelska.

Jaja, idag så har jag städat klart hela mitt rum, nu ekar det nästan. Sen har jag tvättat klart alla tvättar och börjat smygpacka lite. Märkte att det här kommer bli svårt. Jag har ju nämligen bara 20kg att disponera. Det här kräver list! Alla mina tröjor vägde bara 11kg (visserligen inklusive väskan)... men jag fick kasta ur några ur väskan, hur ska jag annars kunna få med mig mina kära skor?

Det bästa som hände idag var iallafall när Anna berättade den goda nyheten att hon kommer hem i helgen igen, yeah! Fast då måste vi säga hejdå IGEN. Orka.

Inga kommentarer: