måndag 25 augusti 2008

Tv

Igår såg jag den sjukaste dokumentären någonsin. Någon gång i natt på tv4 visades "Hjälp - jag kan inte sluta fisa!". Den var helt otroligt bisarr, man visste inte om man skulle skratta eller gråta. Det låter ju som värsta parodin på dokumentär som en genre. Jag kunde inte sova i alla fall så jag tittade en hel timme på fisande människor (50 ggr på en dag?!). Jag tror att du också Jonna har sett den? Tror jag har läst om den på din blogg...

Sen imorse såg jag ett helt vidrigt avsnitt av Oprah där de visade hur valpar föds upp på tiotusen "valp-farmar" i USA. Heeelt asvidrigt. Förhållandena är helt sjuka. Usch. Har vi det bättre i sverige tro? Tikar som lever hela sitt liv instängda i kaninburar (nu snackar vi inte ens lyxsize utan resebur-typen) för att föda valpar, kull efter kull.

Inga kommentarer: