onsdag 20 augusti 2008

So much to do, so little time

Gud. Jag trodde att det som gällde var att packa ner allt man ägde i en väska och dra till Arlanda och sen bara flyga iväg. Nope. Så funkar det tydligen inte. Man ska köpa pocketböcker, resväskor, apotek-saker, sen så ska man tvätta alla kläder man äger, stryka dom, packa ihop hela sitt rum i banankartonger som pappa har hämtat hem. Sen ska man se till så att man inte glömmer något, glömmer man något så är det förlorat i minst fyra månader, tills jag kommer hem till sverige igen. Det är därför jag har cirka fem olika listor liggandes i mitt rum på olika strategiska ställen. På listorna skriver jag ner saker jag måste komma ihåg, saker jag måste fixa och så vidare. Sen har jag några post-it lappar i köket också.

(mental note: måste kolla upp viktiga recept)

Inga kommentarer: