måndag 18 augusti 2008

Såhär ligger det till

Okej, det som händer är att jag ska helt plötsligt, om ungefär en vecka, dra till Zürich, Schweiz, för att jobba som au-pair. Som det ser ut nu så ska jag vara där i ett år... otroligt spännande men usch vad jobbigt att lämna alla...

Jag har väl haft planer på att kanske vara au-pair men jag har väldigt lite erfarenhet och inget körkort. Men när en arbetskamrat visade mig ett brev från en familj i Zürich som hon kände så tänkte jag "varför inte?". Eller det gjorde jag väl inte från början, då var jag först jätteglad, sen jätteskeptisk och tillslut, några dagar senare så skrev jag till familjen. Nämnde att jag inte kunde tyska, hade inget körkort osv. Men det spelade tydligen ingen roll. Tur för mig. Nu lämnar jag lilla leksand. Jag kommer bli en "hemvändare", vilket betyder att vi tidigast syns på Lucky på juldagen!

Inga kommentarer: