fredag 29 augusti 2008

Überinlägg

Hallà! Liiiite annorlunda tangentbord här, vart sitter utropstecken liksom, sen hittade jag det.

Jaja, jag har sà otroligt mycket att berätta! Först vill jag bara klaga lite pà er där hemma som verkar ha glömt bort mig. Jaja, jag skiter väl i er. Inte ett endast sms? Vad är det med er?

Först och främst, vart har jag hamnat? Jo, jag har hamnat rätt. Helt jätterätt har ich hamnat (kolla, jag praktiserar redan min tyska). Känner mig lite som en utomjording här eftersom jag inte förstàr sà mycket, men första dagen fick jag massor med trevliga hjälpmedel i min vardag, jag fick en ordbok och en karta, plus "Deutsch in 30 tagen" - alltsà tyska pà 30 dagar. Vänta ni bara, om 30 dagar kommer jag prata flytande i guess. Sen har jag fàtt schweisiskt mobilnummer ocksà och en mobil är pà G. Sà jag kommer se viktig ut och springa runt med tvàmobiler (och en karta, och en ordbok, och en hund, och tvà barn, shit jag är ju viktig).

Mamman i familjen är huur bra guide som helst, har redan sett massor av staden och jag kan redan àka spàrvagn :)
Min vàning är helt underbar, lagom stora rum och en nyrenoverad toalett som är jättefräsch. Jag fattar inte hur jag kan ha haft sàn tur, jag har ju aldrig tur. Familjen är jättebra, min vàning är fin, jag som trodde att den skulle ligga i en mörk och läskig källare, visserligen gör den det, ligger i en källare alltsà, men källaren har stora ljusa fönster och jag har utsikt över trädgàrden. Jag känner mig redan hemmastadd (som om jag nàgonsin brukar ha problem med sànt). Men jaghar insett att jag borde ha tagit med flera högklackade skor (;D)... jag förstàr nämligen varför Jonnas pappa sa att medeltalet pà vad schweizare har pà bankkontot är en miljon (CHF eller?!). Säg den som inte äger en LV-väska eller sà. You see what I mean.

Idag har jag gàtt ut med hunden, en jättefin hund som är lydig och snäll. Jag gick en timmes promenad med henne runtomkring i kvarteren här. Finns ocksà en jättefin skog, ett stort omràde där man kan släppa lös henne, men just nu sà löper hon sà hon är ganska feisty just nu... sà jag gàr med henne här pà gatorna istället.

Ojojoj, vad ska jag mer berätta?

Inga kommentarer: